20100314

Human.

Bosan dengan janji-janji melayu. Bosan dengan orang yang cakap tak serupa bikin. Bosan dengan perangai manusia yang tak boleh tengok orang senang siket.

Sendiri terpekik telolong, tapi tak siapa yang sudi tolong.

Tapi bila kau susah mulalah cari telefon, barulah nak ingat number. Barulah nak ingat mesej cakap rindu nak borak, rindu itu, rindu semua. Kononlah tue, macam aku tak tahu ada udang disebalik mee sebenarnya.

Jangan dolak dalih, aku dah tak ada masa lah nak dengar ayat-ayat manis menggula pembuka kata kau, straight to the point jea, itu lebih mudah kan?

Kalau ikutkan, duit yang ada nie pun tak cukup nak sara diri sendiri. Banyak benda nak bayar, banyak lagi benda nak pakai tapi aku tak boleh tengok orang lain susah, lagi-lagi bila kau dah jadi sebahagian dari hidup aku. Aku tak lupa janji kita, kawan kena ada masa susah senang. Itu bagi aku, tak tahulah kalau kau macam mana.

Aku bantu selagi aku boleh bantu, mungkin atas dasar kawan dan sayang barangkali.

Aku tak mintak banyak, bukan balasan, bukan apa-apa pun. Cukuplah sekadar ucapan terima kasih & rasa hargai tue. Entahlah, dah besar. Pandai-pandai lah fikir, pandai-pandai lah nak hidup.

Air mata nie dah sama banyak dengan hingus pun jangan harap ada orang peduli. Oh dont worry, aku dah biasa kena macam nie. Tade hal lah. & oh ye , esok lusa atau seterusnya kalau-kalau rasa macam teragak dah takde siapa nak sudi tolong, kau tahu mana nak cari aku kan ? Bye.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dalam tu. haha.

ali berkata...

terima kasih kawan sedih yaaaa

Nukilan Orang Buta Hati berkata...

manusia xpernah bersyukur

SHAHRUL HAIRY DOT COM berkata...

janji2 Melayu.. huhu~ mendalam sungguh.. =)

yours
SH

terry bogart berkata...

xsemua bnda best dalm muka bumi ni..n xsalah gak nak emo bila tkena bnda xbest.. just jgn layankn sangt.. sebab bnda xbest ni, bnayak kali blaku..hu3

Khairunnisa' berkata...

Word! That's what I feel.

Nukilan Orang Buta Hati berkata...

manusia sentiasa ada P.H.D

manusia terlantar berkata...

Takpe.. Buat seikhlas mungkin je..

Kawan sedih susah cari..
Insyallah jumpe nanti..